مانیتور گیمینگ

گیمر ها بدلیل تماشای زیاد مانیتور باید هنگام خرید مانیتور به نکات زیادی توجه کنند. با بالون آی تی همراه باشید تا ویژگی های مانیتور های گیمینگ را با هم بررسی کنیم.البته بسیاری از طراحان و برنامه نویسان نیز زمان زیادی را به مانیتور خود خیره میشوند و باید هنگام انتخاب مانیتور به نکات زیادی توجه کنند تا از آسیب های چشم جلوگیری کنند.

۶ ویژگی مانیتورهای بازی: چرا باید آنها را بشناسید؟

 زمانی که بازار پر از مانیتورهای مختلف با ویژگی های منحصر به فرد است، دوست دارید کدام مانیتور بازی بخرید؟ آیا باید به دنبال مانیتور زمان پاسخگویی بالا و مانیتور با نرخ تازه سازی پایین بروید؟ آیا مانیتور گیمینگ ۱ میلی‌ثانیه یا مانیتور بازی منحنی انتخاب مناسبی خواهد بود؟ آیا یک مانیتور گیمینگ ۲۴ اینچی یا ۲۷ اینچی برای شما کار می کند؟ ما بشما کمک خواهیم کرد تا بهترین مانیتور را انتخاب کنید.

سایز مانیتور متفاوت هست و برای هر گیمری یک سایر مناسب است. یک مانیتور خوب می تواند تجربه بازی هیجان انگیزی را به شما بدهد، در حالی که یک مانیتور بد می تواند آن را خراب کند. به همین دلیل است که باید به دنبال بهترین فناوری صنعت با بودجه خود باشید. بازار مملو از دسته های مختلف مانیتور با نرخ تازه سازی، مانیتورهای منحنی فوق عریض و همگام سازی G است.

برای خرید مانیتور مناسب برای بازی، این ویژگی های برتر را بشناسید. اگر از این ویژگی‌ها بی‌اطلاع باشید، مانیتور اشتباهی را انتخاب می‌کنید که نیازهای بازی شما را برآورده نمی‌کند.

کیفیت و رزولوشن تصویر
رزولوشن به تعداد پیکسل های نمایش داده شده بر روی صفحه نمایش مانیتور شما اشاره دارد. تعیین می کند که مانیتور چقدر می تواند محتوای بصری را به وضوح نمایش دهد. هر چه رزولوشن بالاتر باشد، نمایشگر شفاف تر است. هنگام خرید مانیتور برای بازی، اولویت را به رزولوشن بدهید.

در زیر رزولوشن های پیشنهادی را مشاهده می کنید.

نمایش اندازه نمایشگر اثرات وضوح
مانیتور ۲۴ اینچی ۱۹۲۰ x 1080 پیکسل استاندارد رایج و بهترین نسبت کیفیت به قیمت. این یک تجربه بازی با کیفیت خوب را ارائه می دهد.
مانیتور ۲۷ تا ۳۲ اینچ ۲۵۶۰ X 1440 پیکسل گرافیک با کیفیت بالاتر. اگر هنگام ساخت رایانه شخصی خود بودجه بسیار کمی نداشته باشید، نقطه شیرینی است.
۳۴ اینچ تا ۳۹ اینچ ۳۴۴۰×۱۴۴۰ پیکسل اگر می‌خواهید عملکرد عالی بازی را از کارت‌های گرافیک متوسط تا بالا می‌خواهید، آن را انتخاب کنید.
۴۳ تا ۴۹ اینچ ۳۸۴۰×۲۱۶۰ پیکسل که به آن ۴K گفته می شود، این اندازه صفحه نمایش وضوح بسیار دشواری برای اجرای بازی ها، حتی در بازی های قدیمی تر AAA است. اگر پول نقد دارید آن را انتخاب کنید.
به خاطر داشته باشید که تقریباً تمام مانیتورهای ۴۹ اینچی دارای وضوح ۳۸۴۰×۱۰۸۰ هستند. این وضوح کمتر از آستانه توصیه شده است.

نرخ های تازه سازی
نرخ تازه سازی صفحه نمایش مانیتور شما به تعداد دفعاتی که نمایشگر در هر ثانیه یک تصویر جدید می کشد اشاره دارد. به عبارت دیگر، تعداد دفعاتی است که مانیتور شما با اطلاعات جدید در هر ثانیه به روز می شود. این در هرتز (هرتز) اندازه گیری می شود. به عنوان مثال، اگر صفحه نمایش مانیتور شما دارای نرخ تازه سازی ۱۴۴ هرتز است، به این معنی است که نمایشگر تصویر را ۱۴۴ بار در ثانیه تازه می کند. هر چه عدد بزرگتر باشد بهتر است. نرخ تازه سازی برای گیمرها مهم است. بهتر است به دنبال مانیتوری با حداقل ۷۵ هرتز باشید. توجه داشته باشید که اکثر مانیتورهای بازی برای ارائه حداقل ۱۲۰ هرتز طراحی شده اند. اگر گیمر نیستید، نرخ تازه سازی ۶۰ هرتز خوب خواهد بود.

زمان پاسخگویی
زمان پاسخ به زمانی اشاره دارد که نمایشگر از یک رنگ به رنگ دیگر تغییر می‌کند یا بهتر بگوییم که به شما امکان می‌دهد بفهمید یک مانیتور چقدر طول می‌کشد تا پیکسل‌های جداگانه را از سیاه به سفید و دوباره به سیاه تغییر دهد، که در میلی‌ثانیه بیان می‌شود. زمان پاسخ کوتاه‌تر بهتر است زیرا زمان طولانی به معنای حرکت تار هنگام بازی یا تماشای ویدیوهای سریع است. بالاترین زمان پاسخگویی مانیتورهای بازی ۵ میلی ثانیه است، در حالی که سریع ترین مانیتورهای بازی می توانند زمان پاسخگویی ۰٫۵ میلی ثانیه داشته باشند.

مانیتور بازی ۱ میلی‌ثانیه
اگر فقط به دلیل تاخیر ورودی نمی توانید شکست دیگری را متحمل شوید، مانیتوری با زمان پاسخگویی بی نظیر انتخاب کنید. مدل لنوو Y27q-20 می تواند انتخاب مناسبی برای مانیتور گیمینگ شما باشد. این مانیتور گیمینگ ۲۷ اینچی دارای صفحه نمایش QHD درخشان و صفحه نمایش ضد تابش نور است. صفحه نمایش ضد تابش به شما اطمینان می دهد که تصاویر شما شفاف هستند و می توانید همه چیز را ببینید. علاوه بر این، زمان پاسخ به شما این امکان را می دهد که ورودی بازی را در سریع ترین زمان ممکن مشاهده کنید.

به سراغ Ultrawide بروید
بین یک صفحه نمایش فوق عریض و یک صفحه نمایش عریض معمولی اشتباه نگیرید. صفحه نمایش های فوق عریض به شما امکان می دهد تجربه تماشای فیلم را داشته باشید. می‌توانید میدان دید (FOV) را در بازی‌ها بدون ایجاد افکت چشم ماهی گسترش دهید. اگر FOV وسیع تری را ترجیح می دهید که به شما امکان می دهد دشمنان را تشخیص دهید یا خود را در محیط بازی غوطه ور کنید، یک مانیتور فوق عریض توصیه می شود. توجه به این نکته مهم است که بسیاری از بازی‌های محبوب FPS از تنظیمات FOV بالا پشتیبانی نمی‌کنند.

مانیتورهای بازی منحنی
صفحه نمایش خمیده یکی از ویژگی های مانیتورهای اولتراواید است. آنها می توانند نمای واضحی از لبه های شدید صفحه نمایش ارائه دهند. این ویژگی به این دلیل مفید است که تصاویر در لبه های دور صفحه نمایش معمولاً نسبت به تصاویر وسط کمتر متمایز به نظر می رسند. این مانیتورهای گیمینگ عریض یا فوق عریض به شما امکان می‌دهند مناطق دید گسترده‌تری را مشاهده کنید و در عین حال فضای افقی اضافی صفحه را به‌طور نامحسوس در محدوده دید خود منحنی کنید. بنابراین، هیچ چیز روی صفحه از توجه یا خشم شما فرار نمی کند. با این حال، این بیشتر در صفحه نمایش های بزرگتر از یک مانیتور گیمینگ ۲۷ اینچی قابل توجه است.

خط پایین
مهم نیست که چه رایانه یا رایانه شخصی دارید، انتخاب مانیتور شما می تواند بر بازی یا کارهایی که انجام می دهید تأثیر بگذارد. این باعث می شود که انتخاب یک مانیتور بازی جدید یک بازی توپ متفاوت باشد. اندازه صفحه نمایش مناسب، وضوح، زمان پاسخگویی، نرخ تازه سازی و طراحی، بهترین نتایج را به شما می دهد، چه در حال بازی کردن یا انجام کار با انتخاب مناسب باشید. به یاد داشته باشید که پولی که به سختی به دست آورده اید را روی نمایشگری با ویژگی های غیر ضروری هدر ندهید.

بالون آی تی میتواند در زمینه خرید مانیتور مشاوره ارائه کند. برای خرید با ما تماس بگیرید.

Similar Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =