اگر سرعت لپ تاپ شما پائین است و در هنگام کار با مشکل روبرو شده اید، ما راه حل این موضوع را با هم بررسی خواهیم کرد. ویندوز های جدید نیاز یه منابع سخت افزاری بالا دارند و باید آنها را تقویت کنیم. اگر زمان زیادی از خرید لپ تاپ شما گذشته است باید دستی به سر و روی آن بکشید تا بتوانید بدون مشکل با آن کار کنید.

برای ارتقاء لپ تاپ ابتدا باید بررسی کنیم که کدام قطعه نیاز به ارتقا دارد. اگر از ویندوز ۱۰ یا ۱۱ استفاده میکنید ابتدا این مورد را بررسی کنید.

برنامه هایی که با آن کار میکنید و با کندی مواجه شده اند را باز کنید ، حالا کلید های کنترل شیفت و اسکیپ را باهم فشار دهید. پنجره task manager باز خواهد شد.

ارتقاء لپ تاپ

از منو سمت چپ بر روی گزینه performance را انتخاب کنید.

در این قسمت منابع سخت افزاری خود را با میزان اسفاده از آن خواهید دید.میزان استفاده بصورت درصد نمایش داده میشود.

ابتدا میزان استفاده از هارد را مشاهده کنید. اگر با باز شدن نرم افزار میزان استفاده به بالای ۹۰ درصد میرسد یعنی هارد شما باعث کندی سیستم شده است. پیشنهاد ما ارتقاء آن است ولی نه با ارتقاء ظرفیت آن ، شما باید نوع هارد خود را به نسل جدید ارتقاء دهید.

هارد های ssd نسل جدید و بسیار پرسرعت هستند که میتوانید از آن برای ارتقاء سیستم خود استفاده کنید. با جابجا کردن هارد خود خواهید دید که سرعت شما چند برابر خواهد شد.

پس از ارتقاء هارد به میزان رم خود دقت کنید. اگر رم شما در هنگام استفاده از نرم افزار به بالا ۸۰ درصد میرسد یعنی ظرفیت رم شما نیز برای استفاده مناسب نیست.

نرم افزار های جدید برای اجرا نیاز به ظرفیت بالا رم دارند و باید رم سیستم را ارتقاء دهید.

گزینه آخر پردازنده است و باید به ان دقت کنید.

در بعضی از لپ تاپ ها پردازنده قابلیت ارتقاء دارد. باید با کارشناسان این حوزه مشورت کنید تا پس از بررسی لپ تاپ درصورتی که قابلیت ارتقاء دارد آنرا برای شما انجام دهند.

امیدواریم این راهنما بتواند به شما در افزایش سرعت لپ تاپ شما کمک کند.

Similar Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − سه =