هارد ها در انواع مختلفی وحود دارند. هارد های اینترنال که مخصوص کیس هستند، هارد های اکسترنال که با تمامی دستگاه ها سازگار هستند، هارد های اس اس دی که از سرعت بالایی برخوردار هستند، هارد های لپ تاپی که از ابعاد کوچکی برخوردار  هستند و … بسیاری مدل ها و برند های دیگر که بستگی به نیاز کاربران میتواند متفاوت باشند.

اینکه کاربرد شما از هارد چه هست و برای چه نیازی باید هارد تهیه کنید میتواند در خرید نوع هارد شما متفاوت باشد.

برخی از هارد ها برای استفاده در dvr و دوربین مدار بسته ساخته شده اند. این نوع هارد ها بدلیل اینکه نیازمند روشن بودن مداوم هستند با سایر هارد ها متفاوت هستند. اگر نیاز به هارد برای ضبط تصاویر دوربین مدار بسته دارید باید هارد هایی که برای این منظور ساخته شده اند را تهیه کنید. هار هایی که برای دوربین مدار بسته توصیه میشوند هارد هایی هستند که با عمر بالا و جهت استفاده مداوم طراحی و ساخته شده اند. این هارد های بسیار مقاوم تر از هارد های معمولی هستند.

هارد های مخصوص سیستم کامپیوتر با سرعت و ظرفیت بالا نیز متفاوت هستند. برای آرشیو اطلاعات نیاز دارید تا هارد مخصوص این کار را تهیه کنید.

انواع هارد های اس اس دی نیز با تکنولوژی جدید جهت ارائه سرعت بالا عرضه شده اندو این نوع هارد ها با سرعت بالا جهت افزایش سرعت سیستم ارائه شدهاند.

همانطور که میدانید ویندوز دائم در حال خواندن و نوشتن اطلاعات بر روی هارد است و در صورتی که هارد شما سرعت بالایی داشته باشد میتواند از تمام ظرفیت سیستم شما استفاده کند و این امر موجب افزایش بهره بری سیستم یا لپ تاپ شما خواهد شد.

اهمیت هارد در فعالیت های روزمره شما بسیار مهم است و درصورتی که هارد شما دارای بدسکتور یا سرعت پائین باشد میتواند این روند را بسیار کند و یا بامشکل مواجه کند.

هارد های ssd جدید که با نام M2 شناخته میشوند نیز از دیگر انواع هارد ها بشمار میروند. این هارد ها از درگاه انتقال جدید بهره میبرند که سرعتی فراتر از هارد های ssd معمولی را در اختیار شما قرار میدهند. مادربرد های جدید با ارائه درگاه M2 بر روی خود امکان اتصال این نوع هارد ها را فراهم کرده اند و شما میتوانید با استفاده از این نسل جدید سرعت بسیار بالایی را تجربه کنید.

کاربرانی که از هارد های ssd  استفاده کرده باشند به ندرت میتوانند دوباره از هارد های معمولی استفاده کنند و سرعت بالا را کنار بگذارند. هارد های معمولی دیگر کارایی زیادی ندارند ولی برای آرشیو اطلاعات توصیه میشوند. استفاده از این هارد ها برای آرشیو اطلاعات بسیار مطمئن است و میتواند جای خوبی برای اطلعات مهم شما باشند.

برای تهیه انواع مختلف هارد میتوانید از فروشگاه بالون استفاده کنید. تنوع محصول در این فروشگاه میتواند انتخاب را برای شما آسان کرده و اجناس اصلی و با اصلات را از این فروشگاه خریداری نمائید.

Similar Posts

One Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 4 =